استان‌ها

ساخت وبلاگ
به گزارش تابناک یزد،معاون اجتماعی فرمانده انتظامی یزد از توقیف یک محموله ماشین ظرفشویی قاچاق به ارزش چهار میلیارد و 320 میلیون ریال در این استان خبرداد.
سرهنگ محمد رضا مزیدی گفت: در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران ایستگاه شهیدمدنی در بازرسی از یک دستگاه تریلر که از جنوب کشورعازم شهریار بود 162 دستگاه ماشین ظرفشویی قاچاق کشف و یک نفر نیز در این ارتباط دستگیر شد. وی افزود: ماشین های ظرفشویی بدون مجوزگمرکی بارگیری شده بود که قبل از رسیدن به مقصد توسط ماموران کشف و توقیف شد. سرهنگ مزیدی گفت: قاچاق کالا معضلی است که رونق اقتصادی و صنعت ملی کشور را تهدید می کند و پلیس با این تهدید با جدیت برخورد می کند. محورهای مواصلاتی استان یزد، استان های جنوبی را به مرکز کشور متصل می کند و مورد سوء استفاده قاچاقچیان کالا و مواد مخدر برای انتقال اقلام قاچاق از مناطق مرزی به مرکز کشور قرار می گیرد.

استان‌ها...
ما را در سایت استان‌ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استان‌ها ostanha بازدید : 170 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 23:19

به گزارش تابناک یزد،سیدمحمد میرمحمدی در دیدار با فرمانداران شهرستان های استان تصریح کرد: مخالفان دولت همه تلاش خود را برای تخریب دولت تدبیر و امید می کنند و باید به این مهم توجه شود که دولت تنها در رئیس جمهوری خلاصه نمی شود، بلکه مجموعه وزیران، معاونان، مشاوران، استانداران، فرمانداران، بخشداران و همه کارمندان دولت را شامل می شود .
وی گفت: باید فسادهای گذشته به مردم اطلاع رسانی شود تا آنان بدانند، در مقابل یارانه 45 هزارتومانی که به آنان پرداخت شده، چند برابر این مبلغ را از جیب مردم خالی کردند و اقدامات نامناسبی برای ملت ایران اتفاق افتاد .
میرمحمدی اظهار داشت: همه نظام، انقلاب، مملکت و مردم را دوست داریم و نباید اجازه دهیم به آرامش، رفاه و امید مردم خدشه ای وارد شود.
وی افزود: فرمانداران به عنوان مجریان قوانین و مقررات، خارج از چاچوب قوانین به مردم قول یا وعده ای که قابل تحقق نیست، ندهند.
میرمحمدی با تاکید بر هم اندیشی و همفکری برای پیشبرد کارهاست از تلاش کسانی که برای رضایتمندی مردم با وجود کمبود اعتبارات و امکانات تلاش مس کنند، تشکر کرد .
وی با تاکید بر حرکت فرمانداران در چارچوب قوانین و مقررات، سیاست های نظام و برنامه های دولت یازدهم از آنان خواست پاسخگویی به مردم و اقدام در راستای رضایت و ایجاد امید در جامعه را در اولویت امور قرار دهند.
استاندار یزد افزود: در دولت قبل قول هایی به مردم داده شد که به آنها عمل نشد و با عوام فریبی و سوء استفاده از سادگی و صداقت مردم به کشور لطمه های بزرگی وارد شد و باید تلاش زیادی انجام شود تا خسارت های گذشته و اقدامات نادرست قبل جبران شود.
میرمحمدی همچنین با تشریح وضعیت منابع آب استان گفت: باید با صرفه جویی در مصرف آب اعم از آشامیدنی، کشاورزی و صنعت آحاد جامعه نسبت به عواقب برداشت و مصرف بی رویه آب آگاه شوند و آب آشامیدنی مورد نیاز مردم به هر قیمتی تامین شود.
استاندار یزد به فرمانداران توصیه کرد: در حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی از واحدهایی حمایت شود که از چشم انداز توسعه و محصولات با کیفیت و قیمت مناسب برخوردارند، تا امکان حضور در بازار رقابت با سایر محصولات را داشته باشند .
میرمحمدی در خصوص برگزاری دو انتخابات مهم دوازدهمین دوره ریاست جمهور و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز گفت: لازم است تمهیدات لازم اندیشیده و جلسات آموزشی و توجیهی به ویژه برای کاندیداهای شوراهای اسلامی شهر و روستا برگزار شود تا به جای شعار، اندیشه، معرفت و کاردانی مورد توجه قرار گیرد .
استاندار یزد با بیان اینکه لازم است هریک از مسئولان، مدیران و فرمانداران حداقل دو نیروی کارآمد، متعهد و معتقد را درکنار خود پرورش دهند افزود: باید نیروسازی مورد توجه قرار گیرد و این مهم از نظر دینی و اعتقادی نیز سفارش شده تا کار مردم روی زمین نماند .
میرمحمدی در خصوص برگزاری سرشماری نفوس و مسکن نیز اظهار کرد: باید در پرسشنامه ها اطلاعات موردنیاز آورده شود و آمار درست با ضریب اطمینان بالا از مردم گرفته تا برای رفاه بیشتر و آسایش آنها به درستی برنامه ریزی شود .
در ابتدای این جلسه معاونان استاندار انتظارات خود از فرمانداران و برنامه های دولت تدبیر وامید را در استان بیان کردند و فرمانداران نیز گزارش هایی از فعالیت های انجام شده و اولویت های کاری و برنامه های سالجاری با رویکرد تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی ارائه کردند.

استان‌ها...
ما را در سایت استان‌ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استان‌ها ostanha بازدید : 183 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 23:19

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار با بیان اینکه انتقال و تامین آب به یزد از موضوعات مهم و اصلی استان است گفت: خط انتقال آب به استان فقط برای آب آشامیدنی مردم است.

به گزارش تابناک یزد،سیدمحمدرضا سیدحسینی در نشست با فرمانداران با تاکید بر مدیریت مصرف آب در دستگاه‌های اجرایی استان اظهار داشت: طی این سال‌ها میزان بارندگی در سطح استان یزد بسیار کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه دغدغه مدیران تامین آب شرب مردم یزد است ادامه داد: خشکسالی‌های اخیر موجب برداشت بیش از حد از سفره‌های زیرزمینی شده و توسعه کشت‌های پر آب خواه معنایی ندارد.

سیدحسینی بیان داشت: با توجه به شرایطی که در حال حاضر در استان وجود دارد کشت و برداشت محصولاتی مانند گندم و جو هیچ توجیهی ندارد و تنها باید با چنگ و دندان باغ‌های موجود استان را حفظ و نگهداری کنیم تا از خشکسالی‌ها در امان باشند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد تصریح کرد: در این شرایط دستگاه‌های اجرایی و نهادهای دولتی هم باید ضمن رعایت بیش از پیش صرفه‌جویی باید مدیریت مصرف آب را در دستور کار و مورد توجه ویژه قرار دهند.

وی با تاکید بر لزوم برنامه‌ریزی مناسب در زمینه مصرف آب و فرهنگ‌سازی در جامعه گفت: لازم است برای صرفه‌جویی در آب حوزه کشاورزی، صنعت و آب آشامیدنی روش و برنامه مناسبی داشته باشیم و فرهنگ مدیریت مصرف آب در جامعه را برای مردم بازگو کنیم.

سیدحسینی در بخشی از سخنان خود با اشاره به بهره‌برداری شایسته و به موقع از پروژه‌های عمرانی در سطح استان عنوان کرد: با تعامل تمام دستگاه‌های شهرستانی و استانی باید پروژه‌های عمرانی در استان به بهره‌برداری برسند و همه در این زمینه همکاری کنند.

وی با اشاره به برخورد قانونی با مدیران خاطی و متخلف در سطح استان تصریح کرد: اگر پروژه‌های ملی و استانی به هر دلیلی از سوی مدیران دستگاه‌ها متوقف شود به شدت با دستگاه یا مدیر مربوط در چارچوب قانون برخورد خواهد شد.

استان‌ها...
ما را در سایت استان‌ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استان‌ها ostanha بازدید : 184 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 23:19

مدیر جهاد کشاورزی مشگین شهر از آغاز تغییر الگوی کشت در این شهرستان با کشت پسته خبر داد.

احمد شهریار روز پنجشنبه گفت: در چند سال گذشته و به دنبال وارد شدن خسارت قابل توجه به باغ های سیب ، هلو و انگور در اثر حوادث و بلایای طبیعی باغداران مشگین شهری به کاشت ارقام جایگزین و سازگار با آب وهوای منطقه روی آورده اند.
او اظهار کرد: از جمله ارقامی که اخیرا کشت آن در منطقه رونق گرفته درخت پسته است.
وی با اشاره به استقبال باغداران منطقه برای عمل آوری محصول پسته گفت: با هدف دسترسی باغداران به نهال مرغوب و مطمئن نهالستان پسته در منطقه مرادلو راه اندازی شده است.
وی افزود: این نهالستان سالانه بیش از 60 هزار اصله انواع نهال تولید می کند و باغداران مشگین شهری از وارد کردن نهال و پیوندک پسته از سایر استان ها بی نیاز شده اند.
به گفته وی ، درخت پسته از ارقام غیر بومی منطقه است و عمل آوری آن نیاز به داشتن دانش علمی در مورد این گیاه دارد و با همکاری مدیریت جهاد کشاورزی استان های پسته خیز ، تعدادی از کارشناسان و باغداران آن مناطق وارد مشگین شهر شده و اقدام به آموزش باغداران مشگین شهری کرده اند.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی جهاد کشاورزی اردبیل ، وی افزود: خوشبختانه عملکرد این درخت در شهرستان مشگین شهر با موفقیت خوبی همراه بوده طوری که برخی از باغات قدیمی پسته اکنون به بار نشسته اند.
مقاوم بودن این درخت در مقابل سرما و نیاز کم آبی آن را از جمله ویژگی های درخت پسته است.
شهرستان مشگین شهر دارای بیشترین سطح باغات میوه استان در سطح 14 هزار هکتار بوده و حدود 100 هکتار باغ پسته کشت قدیمی و جدید وجود دارد که به علت مقاوم به سرمای 20- درجه و گرمای بالا و توقع کم آب انتظار می رود از سطح کشت قابل توجهی در سال های آینده برخوردار شود.
مشگین شهر در 90 کیلومتری شمال غربی اردبیل قرار دارد.

استان‌ها...
ما را در سایت استان‌ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استان‌ها ostanha بازدید : 187 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 22:12

به گزارش ایرنا ، علی نظری شیخ احمد روز پنجشنبه در نشستی با مسوولان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل افزود: با توجه به فعالیت های انجمن سینمای جوان خلخال در سال های گذشته و توقف این فعالیت ها به دلیل عدم حمایت ها ، در سایه حمایت اخیر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان دفتر سینمای جوان خلخال به زودی در محل مجتمع فرهنگی ، هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خلخال راه اندازی و فعالیت های هنری پس از گذشت 15 سال دوباره از سر گرفته می شود.
وی به برگزاری اولین همایش تجلیل از خبرنگاران ، دست اندرکاران چاپ ، اصحاب رسانه و مطبوعات همزمان با 17 مرداد و سالروز خبرنگار در خلخال اشاره کرد و افزود: این برنامه برای نخستین بار در خلخال اجرا خواهد شد.
رئوف موسوی ، مسوول امور مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد استان اردبیل نیز در این نشست گفت: به رغم توسعه دکه های مطبوعاتی در سراسر استان دکه های مطبوعاتی خلخال به تعداد چهار دکه ثابت مانده است.
وی افزود: با صدور مجوز و در صورت همکاری لازم از سوی شهرداری خلخال این تعداد به دو برابر افزایش خواهد یافت.
شهرستان خلخال با 95 هزار نفر جمعیت در 105 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.

استان‌ها...
ما را در سایت استان‌ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استان‌ها ostanha بازدید : 188 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 22:12

فرماندار مشگین شهر از لزوم افزایش اعتبارات دولتی کتابخانه های عمومی این شهرستان خبرداد.

ابراهیم امامی روز پنجشنبه در نشستی با مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اردبیل همچنین با تاکید بر افزایش برنامه های کتابخانه ای و فرهنگی افزود: فعال شدن انجمن خیرین کتابخانه ساز بسیاری از مشکلات موجود را مرتفع خواهد کرد.
او گفت: اهالی فرهنگ دوست مشگین شهر رغبت خاصی نسبت به نشست های فرهنگی دارند که امیدوارم با گسترش فعالیت های فرهنگی کتابخانه های عمومی این موضوع محقق شود.
امامی افزود: افزایش اعتبارات دولتی کتابخانه های عمومی برای تعمیر و تجهیز نیز لازم است ، مشگین شهر را باید به جایگاه واقعی آن در فرهنگ مطالعه و کتابخوانی سوق دهیم.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی کتابخانه های عمومی اردبیل ، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان نیز گفت: افزایش کمی و کیفی خدمات ارائه شده به شهروندان منوط به توسعه زیرساخت های کتابخانه ای از جمله در بخش فن آوری اطلاعات است.
رباب عزیزخانی ، ساخت و تکمیل کتابخانه عمومی فخرآباد ، تجهیز کتابخانه های عمومی شهرستان به سیستم های بروز رایانه ای و راه اندازی بخش مستقل مرجع و کودک در کتابخانه عمومی پروفسور محبوب را از جمله نیازهای کتابخانه ای مشگین شهر ذکر کرد.
او اظهار کرد: پرداخت نیم درصد سهم کتابخانه های عمومی از درآمدهای شهرداری مشگین شهر همچنان با برخی مشکلات همراه بوده است.
مشگین شهر با 155 هزار نفر جمعیت در 90 کیلومتری شمال غربی اردبیل قرار دارد

استان‌ها...
ما را در سایت استان‌ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استان‌ها ostanha بازدید : 186 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 22:12

رئیس بخش جراحی قلب مرکز آموزش درمانی بوعلی سینا قزوین از انجام موفقیت آمیز عمل جراحی باز پیوند عروق قلب (بای پس کرونری) در این مرکز خبر داد.

به گزارش تابناک از قزوین به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، دکتر سید سعید فرزام افزود: این عمل یکی از اعمال جراحی قلب است که از خطر پذیری بالایی نیز برخوردار است.
وی اضافه کرد: بیمار به دلیل گرفتگی عروق کرونر در این مرکز بستری بود و برای نخستین مرتبه عمل پیوند عروق کرونر برای بار سوم با استفاده از شریان ممری سمت راست، توسط تیم جراحی قلب و به مدت 5 ساعت با موفقیت انجام شد.
فرزام ادامه داد: بیمار مردی 75 ساله بود که با شکایت از درد قفسه سینه و سکته قلبی به بخش اورژانس این مرکز مراجعه و در شرح حال گرفته شده از وی، سابقه افزایش فشار خون، آسم و نیز سابقه عمل جراحی قلب باز در سال 77 و عمل مجدد دارای ریسک بالا در سال 88 بدون استفاده از شریان ها برای پیوند کرونرها داشت.
رئیس بخش جراحی قلب مرکز آموزشی درمانی بوعلی سینا قزوین یادآور شد: خوشبختانه حال عمومی این بیمار رضایت بخش است.

استان‌ها...
ما را در سایت استان‌ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استان‌ها ostanha بازدید : 188 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 20:41

قزوین- ایرنا- رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان از تحقق اقتصاد مقاومتی در این دانشگاه با کاهش50 درصدی هزینه ها خبر داد.

به گزارش تابناک از قزوین، عباس جهانبخشی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به نام گذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل افزود: این واحد دانشگاهی از جمله مراکز علمی است که ایده اقتصاد مقاومتی را مورد اهتمام قرار داده و با صرفه جویی و کاهش هزینه ها توانسته از واحدهای پیشرو در این زمینه باشد.
وی تصریح کرد: در این راستا دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان توانسته است با ارائه راهکارهای اجرایی و عملیاتی در سایه حمایت های ویژه مسوولان بالادستی دانشگاه و مطابق با مقرارت و همچنین تعامل و هم افزایی با مسوولان و نخبگان شهر، مقدمات تبدیل شدن به یک واحد دانشگاهی پایدار را بیش از پیش فراهم نماید.
جهانبخشی خاطرنشان کرد: مدیریت منابع به این معنا نیست که کمتر هزینه شود، بلکه در این شیوه مطابق با نظام مالی بودجه محور دانشگاه به همه حوزه ها و اولویت ها توجه می شود.
وی کاهش هزینه ها از یکسو و برنامه ریزی برای اجرای طرح های دانش بنیان و درآمد زا را از سوی دیگر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان مهمترین مقوله در اجرای اقتصاد مقاومتی دانست و یادآور شد: مدیریت هزینه ها و کاهش بهای تمام شده به ازای تحصیل هر دانشجو، انجام مهندسی معکوس در کاهش وابستگی، ایجاد رشته های جدید بر اساس آمایش سرزمینی و متناسب با نیازهای منطقه ای و بومی، تغییر سمت و سوی دانشگاه از عرضه محوری به تقاضا محوری از جمله برنامه هایی بود که در یک سال گذشته با هدف تحقق اقتصاد مقاومتی انجام شده و ادامه خواهد یافت.
دانشگاه آزاد اسلامی تاکستان دارای شش دانشکده، سه مرکز تحقیقات، مرکز رشد، کلینیک تحقیقاتی انرژی ERS و واحدهای فن آوری می باشد و تاکنون 36 هزار دانش آموخته در 80 رشته تربیت کرده است.

استان‌ها...
ما را در سایت استان‌ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استان‌ها ostanha بازدید : 199 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 20:41

فرماندار بوئین زهرا نرخ بیکاری 7.7 درصدی این شهرستان را مطلوب توصیف کرد.

به گزارش تابناک از قزوین، ارسلان قاسمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به نرخ بیکاری شهرستان بوئین زهرا گفت: اولویت ما در سال جاری حفظ وضعیت موجود و ایجاد اشتغال جدید برای متقاضیان است که امیدواریم ستاد تسهیل استان، سیستم بانکی و دستگاه های اجرایی برای تثبیت این مساله در واحدهای کوچک و متوسط همکاری لازم را به عمل آورند.
به گفته وی، در صورت همکاری های یاد شده و با احیا 124 واحد تعطیل شده با یک هزار و 599 نیروی بیکار شده به همراه 21 واحد نیمه تعطیل با 205 شغل از دست رفته می توان یک هزار و 804 شغل ایجاد کرد.
وی در ادامه به آمار بیمه شدگان این شهرستان اشاره و یادآور شد: در حال حاضر 34 هزار و 837 بیمه شده اجباری و یک هزار و 467 مقرری بگیر بیمه بیکاری تحت پوشش تامین اجتماعی بوئین زهرا هستند.
وی با اشاره به شرکت های تعاونی تحت پوشش اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی این شهرستان، گفت: 27 تعاونی کشاورزی با 362 نیرو، 16 تعاونی صنعتی با 203 نیرو و 12 تعاونی خدماتی با 167 نیرو، فرصت شغلی در شهرستان ایجاد کرده اند.
قاسمی 86.6 درصد بخش اشتغال این شهرستان را مربوط به بنگاه های خرد، کوچک و متوسط اعلام و یادآور شد: تنها 13.4 درصد اشتغال موجود توسط بنگاه های بزرگ ایجاد شده که با این وصف باید حمایت خود را از بنگاه های کوچک و متوسط جهت تحقق اشتغال پایدار تقویت بخشیم.
فرماندار بوئین زهرا در پایان با اشاره به اینکه در سه ماهه نخست امسال 466 فرصت شغلی در شهرستان بوئین زهرا ایجاد شده، اضافه کرد: براساس ثبت سامانه رصد، طی این مدت سازمان جهاد کشاورزی با ایجاد 362 فرصت شغلی و بسیج سازندگی با یک فرصت شغلی بیشترین و کمترین میزان اشتغالزایی را به خود اختصاص داده اند.
شهرستان بوئین زهرا در 55 کیلومتری جنوب غربی استان قزوین واقع شده است.

استان‌ها...
ما را در سایت استان‌ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استان‌ها ostanha بازدید : 193 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 20:41

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک کرج گفت: حجاب در تحقق امنیت اجتماعی نقش بسزایی دارد که لازم است در این بخش با اقدامات آموزشی - فرهنگی بستر توجه ویژه زنان و دختران ایرانی را به سوی فواید حجاب در تحقق امنیت اجتماعی معطوف کرد.

به گزارش ایرنا، وحید یعقوبی در آیین اختتامیه نمایشگاه حجاب با عنوان ' حجاب گوهری ناب ' در محوطه ساختمان اداری آموزش و پرورش ناحیه یک کرج افزود: حجاب در اسلام برای دستیابی به تزکیه ، طهارت، عفت و پاکدامنی است که هدف آن استحکام و گسترش امنیت اجتماعی در جامعه است.

وی اظهار کرد: پوشش زن در برابر مردان بیگانه ، یکی از ضروریات دین اسلام است که در قرآن کریم در آیات مختلف به آن اشاره شده است.

وی با اشاره به تلاش استعمارگران غرب و امپریالیسم در کنار استعمارفیزیکی . جغرافیای هر کشور به افول کشاندن باورهای دینی ، اسلامی و کم رنگ کردن اعتقادات و معنویات مردم نیز برنامه ریزی می کند و یادآور شد: در حال حاضر دشمنان مکتب اسلام به ویژه بدخواهان انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی کوشش می کنند تا بدحجابی و بی حجابی را در جامعه اسلامی ایران رواج دهند.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک کرج ادامه داد: دین اسلام و نظام جمهوری اسلامی بر حفظ حجاب در جامعه تاکید می کند تا جامعه پاک و سالم بماند.

یعقوبی گفت: حجاب باعث آرامش روحی و روانی برای خود فرد و افراد جامعه می شود و زمینه حضور کارآمد و ایمن زنان را در محیط های کاری بوجود می آورد.

وی از حجاب به عنوان یک ارزش انسانی یاد کرد و خاطرنشان شد: حفظ جحاب زنان در جامعه در واقع یک گام موثر از سوی آنان در برابر جنگ نرم دشمن و مقابله عملی آنان در عرصه تهاجم فرهنگی غرب است.

وی گفت: حجاب یکی از عوامل استواری خانواده و اجتماع است چرا که اسلام با توجه به فواید حجاب ، استحکام و تداوم هسته اصلی جامعه یعنی خانواده را مورد نظر دارد.

وی در ادامه به فلسفه حجاب در جامعه از دیدگاه بزرگان پرداخت و بیان کرد: اسلام برای زن حجاب را واجب و شناخت حقیقت و فلسفه آن را از جمله پایه های مستحکم پوشش اسلامی و امنیت اجتماعی معرفی می کند.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک کرج اظهار کرد: حجاب امنیت زن را در دو سطح فردی و اجتماعی تامین می کند و بد حجابی یا بی حجابی و عدم توجه به رعایت حجاب ، زمینه افول و زوال آن را فراهم می کند.

یعغوبی افزود: فرهنگ سازی در زمینه حجاب و عفاف در بین دانش آموزان و اولیاء از مسائل مهمی است که در پایگاه های تابستانی 95و کلاس های درس در سال تحصیلی آینده باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

کارشناس امور بانون آموزش و پرورش ناحیه یک کرج نیز گفت: حجاب به معنای پوشش اسلامی بانوان است.

رزی بشارتی حجاب را یک سد محکم برای حفظ امنیت اجتماعی زنان و جامعه دانست و یادآور شد: در عصری که ما زندگی می کنیم باید به این مهم که یک ارزش اسلامی - انقلابی است توجه ویژه داشته باشیم.

وی بیان کرد: حجاب اسلامی یکی از مواردی است که در جامعه باید مورد توجه قرار گیرد زیرا این امر تضمین کننده امنیت در دو سطح فردی و اجتماعی است.

در این نمایشگاه محصولات فرهنگی ، نوع پوشش یک زن مسلمان و انقلابی ایران اسلامی ، انواع مدل چادر و سایر البسه های پوششی برای یک زن ایرانی - اسلامی با تحفیف عرضه می شود.

ناحیه یک کرج 53 هزار دانش آموز دارد.

استان‌ها...
ما را در سایت استان‌ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استان‌ها ostanha بازدید : 177 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 19:33

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه البرز گفت: با اجرای طرح آموزش مجازی قرآن کریم، در سال جاری یک هزار و 200 نفر از البرزیها حافظ قرآن می شوند.

حجت الاسلام و المسلمین هادی شفیع زاده روز پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه البرز پس از استان اصفهان پیشتاز اجرای طرح موفق آموزش مجازی قرآن کریم است، افزود: حفظ مجازی به صورت تلفنی انجام می شود و محدودیت سنی ندارد.

این مسئول با بیان اینکه حفظ مجازی کاملا به صورت رایگان می باشد ، تصریح کرد: مربیان مرکز از جمله مربیان توانمند می باشند .

شفیع زاده با بیان اینکه تماس از طرف مرکز با قرآن آموزان به صورت هفتگی انجام می شود،افزود: هر تماس با قرآن آموز 15 دقیقه زمان خواهد برد و تماس ها از طرف مرکز می باشد.

معاونت فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان البرز بیان کرد: امکان حفظ برای تمام افراد شاغل و غیر شاغل وجود دارد .

وی یادآور شد: مربیان مرکز، حافظ کل قرآن بوده و دارای مدرک مربیگری از مرکز ملی حفظ قرآن کریم وابسته به سازمان اوقاف می باشند.

این مسئول در خصوص طرح حفظ قرآن کریم به صورت مجازی، گفت: هر سال برای طرح حفظ قرآن سهمیه ای برای ادارات اوقاف استان ها درنظرگرفته می شود که برای سال جاری سهمیه 12 هزار نفری برای استان البرز در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه متقاضیان می توانند هم به صورت حضوری و هم به شکل مجازی در کلاس های حفظ قرآن شرکت کنند، افزود: مرکز حفظی در امام زاده محمد (ع) کرج برای حفظ مجازی قرآن دایر شده است.

شفیع زاده اضافه کرد: علاقه مندان می توانند با تماس با این مرکز سوالات و ایرادات خود درزمینه چگونگی حفظ قرآن را برطرف کنند.

معاون فرهنگی اوقاف البرز تصریح کرد:علاوه براین علاقه مندان می توانند در کلاس های حضوری حفظ قرآن نیز شرکت کنند.

شفیع زاده خاطرنشان کرد:آزمون آنلاین در سایت www.guranhefz.ir موجود است و قرآن آموزان با مراجعه به سایت می توانند میزان محفوظات خود را بسنجند.

علاقه مندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره های 9-34209981-026 اداره کل اوقاف و امور خیریه استان البرز تماس حاصل نمایند.

استان‌ها...
ما را در سایت استان‌ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استان‌ها ostanha بازدید : 182 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 19:33

معاون استاندار البرز و فرماندار ویژه کرج با اشاره به اهمیت جذابیت مدارس برای دانش آموزان، برشاداب سازی فضاهای آموزشی در نواحی 4 گانه آموزش و پرورش این شهرستان تاکید کرد.

به گزارش ایرنا ، محمد تقی ایرانی که روز پنجشنبه در شورای آموزش و پرورش به میزبانی ناحیه 4 آموزشی کرج سخن می گفت ،افزود: آموزش و پرورش یک نهاد ارزشمند در عرصه تعلیم و تربیت است به گونه ای که آینده سازان ایران اسلامی در مدارس رشد و پرورش می یابند.

وی با توجه به نقش و جایگاه مهم مدارس در رشد و بالندگی دانش آموزان در این مکان مهم خاطر نشان کرد: اولویت قرار دادن طرح شاداب سازی مدارس بر اساس نظریه روانشناسان نقش موثری در ایجاد انگیزه برای یادگیری بهتر دانش آموزان دارد که در این استان باید به آن اهمیت بیشتری داده شود.

وی با اشاره به نقش برجسته آموزش و پرورش در کشور یاد آور شد: اقدامات ارزشمند آموزش و پرورش در عرصه تعلیم و تربیت بیانگر این واقعیت است که نباید از عوامل تاثیر گذار در کیفیت بخشی در این حوزه مهم غافل شویم.

فرماندار کرج اظهار کرد: خشکی و بی روحی فضاهای آموزشی موجب کاهش انگیزه امور تحصیلی و مشارکت دانش آموزان و اولیاء در فرایند امور تربیتی و فرهنگی در مدارس را به دنبال دارد.

وی در ادامه به یکسان سازی شکل ظاهری تابلو ها ی مدارس در نواحی 4 گانه آموزش و پرورش پرداخت و افزود: در حال حاضر شکل ظاهری این تابلو ها زیبا نیست در حالی که این تابلوها از نماد اصلی یک مرکز آموزشی را تشکیل می دهد.

وی از خیرین مدرسه ساز و اولیاء دانش آموزان توانمند در خواست کرد با مشارکت در پروژه مهر 95 امکان آماده سازی مدارس را برای حضور و نشاط آفرین دانش آموزان در سال تحصیلی جدید در مدارس شهری و روستایی را فراهم آورند.

ایرانی از مقاوم سازی مدارس به عنوان یکی از نیازهای دیگر نواحی 4 گانه آموزش و پرورش در کرج یاد کرد و افزود: اجرای طرح مقاوم سازی با توجه به قدمت بالای برخی از مدارس با هدف ایمن کردن فضای آموزشی برای دانش آموزان و کارکنان در مدارس کرج اقدامی ضروری است.

وی ،شناسایی دانش آموزان خلاق و با استعداد، غنی سازی اوقات فراغت، برگزاری اردوهای فرهنگی ، آموزشی و تفریحی، ایجاد زمینه مشارکت اولیاء و خیرین برای رفع چالش ها و مشکلات، تقویت دوره های آموزشی - کارگاهی با موضوع مهارت های زندگی و سبک زندگی اسلامی - ایرانی را از دیگر محور های مهم و قابل پیگیری در آموزش و پرورش ذکر کرد.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه 4 کرج نیز دراین نشست گفت: پروژه مهر از اردیبهشت ماه به یکی از دغدغه های دست اندکاران نظام تعلیم و تربیت تبدیل شده است.

قاسم پوستین دوز افزود: پروژه مهر مجموعه ای از اقدامات ساماندهی نیروی انسانی ،فرهنگی ، آموزشی ، عمرانی ، خدماتی و تجهیزاتی در راستای آماده سازی مدارس برای استقبال از دانش آموزان در پایه های مختلف تحصیلی برای شروع یک سال تحصیلی جدید است.

وی اظهار کرد: این طرح با پیگیری اعضای کمیته های 5 گانه پروژه مهر در اداره های آموزش و پرورش کشور با مدیریت مدارس و مشارکت مدیران دستگاه های اجرایی ، خیرین ، دانش اموزان و اولیای آنان عملیاتی می شود.

در این نشست مدیران آموزش و پرورش نواحی یک ، دو و سه کرج نیز گزارش کاری از عملکرد و دست آوردها دانش آموزان و فرهنگیان و روند پروژه مهر و نیازها و مشکلات در مدارس تحت پوشش این نواحی ارائه دادند.

استان‌ها...
ما را در سایت استان‌ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استان‌ها ostanha بازدید : 190 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 19:33

انتشار خبر احتمال حضور محمود احمدی نژاد در نیشابور منجر به واکنش فرماندار این شهرستان شد.

به گزارش تابناک رضوی، غلامحسین مظفری فرماندار نیشابور در پاسخ به سوالی پیرامون حضور رییس دولتهای نهم و دهم در این شهرستان و اجازه برگزاری جلسه و تامین امنیت آن گفت:اگر این دعوت و مراسم از مجاری قانونی و توسط گروه ها و نهاد های شناسنامه دار باشد بررسی می کنیم.

بنابراین گزارش، پیش بینی می شود گمانه زنی و انتشار خبر احتمال حضور دکتر محمود احمدی نژاد در نیشابور، با هدف سنجش افکار عمومی و اقبال مردم نیشابور به رییس دولتهای نهم و دهم صورت گرفته است.
به گفته برخی از نزدیکان احمدی نژاد، هدف وی از سفر به برخی شهرستانها و مناطق محروم، راه اندازی شوراهایی تحت عنوان «بازخوانی خط نورانی امام (س)» است.

استان‌ها...
ما را در سایت استان‌ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استان‌ها ostanha بازدید : 169 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 17:19

رئیس اداره برق چاروسا گفت: قطعی مکرر برق روزهای گذشته قلعه رئیسی از قلعه گل بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از چاروسا، علی عابدی اصل عصر امروز در نشست شورای اداری چاروسا اظهار داشت: حوزه نگهداری و حفاظت اداره برق چاروسا از سادات مشهدی کهگیلویه تا روستای انجیره دیشموک و از روستای سرغل تا روستای دم عباس است.

رئیس اداره برق چاروسا با بیان اینکه کوهستانی بودن مسیر برق یکی از مشکلات عمده پرسنل اداره برق است، بیان کرد: در مدت اخیر تلاش کردیم تا قطعی برق را در چاروسا به حداقل برسانیم و تلاش کنیم تا مردم از اداره برق رضایت داشته باشند.

وی افزود: قطعی مکرر برق دیروز در شهر قلعه رئیسی اصلا ربطی به حوزه برق چاروسا نداشت و مشکل قطعی از حوزه قلعه گل بود که به صورت فوری ایراد مشخص و مشکل برطرف شد.

عابدی فاصله مسیر از جاده اصلی چاروسا را یک مشکل اساسی دانست و گفت: امیدواریم با سفر بنیاد برکت به چاروسا تلاش شود تا نسبت به تغییر مسیر اصلی برق منطقه اقدام شود تا مشکلات حوزه برق کمتر شود.

رئیس اداره برق چاروسا به وضعیت قرائت کنتور برق و قبوض اشاره کرد و یادآور شد: نسبت به قرائت کنتورهای که مردم اعتراض دارند تلاش می‌کنیم تا با حساسیت بیشتری انجام گیرد.

استان‌ها...
ما را در سایت استان‌ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استان‌ها ostanha بازدید : 198 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 17:19

مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد گفت: عملیات گازرسانی به ۵۱ روستای این استان آماده بهره‌بردرای در سفر هیئت دولت است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، هوشنگ صیدالی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: عملیات گازرسانی به 51 روستای کهگیلویه و بویراحمد در روزهای آینده به اتمام رسیده و برای افتتاح در سفر هیئت دولت به استان آماده می‌شود.

وی افزو: با بهره‌برداری از این پروژه‌ها، تعداد روستاهای گازرسانی شده استان به 569 مورد افزایش می‌یابد.

مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در حال حاضر 12 پروژه فعال گازرسانی در این استان وجود دارد تصریح کرد: فاز اول پروژه گازرسانی به قلعه رئیسی و دیشموک از مهم‌ترین این پروژه‌ها است.

صیدالی با اشراه به اینکه روستاهای دیگری نیز در استان وجود دارد که در حال حاضر طراحی عملیات گازرسانی به آنها در حال انجام است عنوان کرد: روستای چشمه‌چنار در مرحله آگاهی بوده و در مورد روستاهای تنگ سرخ و گنجگون برنامه‌ریزی شده که در صورت پیگیری نماینده بویراحمد و دنا و همکاری وزیر نفت عملیات گازرسانی به آنها انجام شود.

وی با بیان اینکه امکان گازرسانی به تعدادی از روستاهای استان به سبب عدم برخوردای از جاده مناسب وجود ندارد گفت: حدود 17 روستای منطقه زیلایی از جمله این موارد است که عملا امکان گازرسانی به آنها وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تردد ماشین آلات سنگین در جاده‌های این روستاها امکان‌پذیر نبوده و امکان اجرای خط لوله گاز نیز وجود ندارد اظهار کرد: بررسی و مطالعه می‌کنیم تا از روش‌هایی مثل طرح انرژی خورشیدی به این روستاها خدمات‌دهی شود.

استان‌ها...
ما را در سایت استان‌ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استان‌ها ostanha بازدید : 192 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 17:19

نقل‌قول نائب رئیس جبهه پیروان مبنی بر اینکه "احتمال حمایت اصولگرایان از احمدی‌نژاد صفر است"، تکذیب شد.

به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ چندی پیش خبری در فضای مجازی به نقل از نائب رئیس جبهه پیروان مبنی بر اینکه "احتمال حمایت اصولگرایان از احمدی‌نژاد صفر است"، منتشر شد.

با پیگیری‌های انجام شده، اسدالله بادامچیان، محسن کوهکن و حسن غفوری‌فرد نواب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ این نقل‌قول را تکذیب کردند.

احتمال حمایت اصولگرایان از احمدی‌نژاد صفر است

گفتنی است؛ در فضای مجازی و رسانه‌ها خبرهایی مبنی بر حمایت و یا عدم حمایت اصولگرایان از برخی کاندیداها منتشر می‌شود اما تا چه میزان این حمایت ها صحت دارد،مشخص نیست.

البته اصولگرایان در مورد حمایت از کاندیدای مورد نظرشان نظرات متفاوتی دارند اما در بیشتر مواقع نظر روشنی نسبت به معرفی کاندیدای مورد نظرشان اعلام نمی‌کنند.

استان‌ها...
ما را در سایت استان‌ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استان‌ها ostanha بازدید : 193 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 14:53

کتابخانه تخصصی شمس تبریزی افتتاح شد.

به گزارش تابناک آذربایجان غربی کتابخانه تخصصي شمس تبريزي با حضورنماينده خوي وچايپاره درمجلس شوراي اسلامي ، امام جمعه ورئيس توليت شمس تبريزي افتتاح شد.

درآيين افتتاح اين کتابخانه رئيس توليت شمس تبريزي بابيان اينکه دراين کتابخانه2هزارو500جلد کتاب با عناوين، فلسفه،منطق،ادبيات،عرفان اديان وتاريخ موجود است که اکثر اين کتابها توسط دکترتوفيق صبحاني به اين کتابخانه اهداشده است.

سيد فتاح کبيري افزود: علاوه بر اين کتابها ،مجلات تخصصي از جمله مجله بخارا ،مجله يغما ،کتاب جمعه سخن،وقند فارسي نيز دراين کتابخانه موجود است.

رئيس توليت شمس تبريزي درپايان خاطرنشان کردوافزود: يک سوم از اين کتابها درمورد مولانا وشمس تبريزي، به زبان انگليسي وترکي استانبلي هستند.

انتهای پیام/م

استان‌ها...
ما را در سایت استان‌ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استان‌ها ostanha بازدید : 172 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 14:53

روابط عمومی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به برخی اظهارات مسئولان اقلیم کردستان عراق، جوابیه ای منتشر کرد. واکنش دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام به سخنان مسئولان اقلیم کردستان عراق

به گزارش تابناک از قزوین به نقل از حوزه احزاب و تشکلهای گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام؛ روابط عمومی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به برخی اظهارات مسئولان اقلیم کردستان عراق، جوابیه ای منتشر کرد.

در این پاسخ آمده است:

هشدار دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، پیرامون فعالیت های کنسولگری عربستان سعودی در شمال عراق، مستند به گزارشات رسمی سازمان های اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران است و بهتر است مسئولان مربوطه در اقلیم کردستان عراق، دامان خود را از این آلودگی پاک کنند.

روابط عمومی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: درگیری های یک ماه گذشته سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سه نقطه مرزی کشور عراق با ضد انقلاب و اعترافات صریح مسئولان کومله در بی بی سی فارسی، جای هیچ گونه شبهه ای در تلاش های مداخله جویانه دولت سعودی در شمال کشور عراق و مرزهای غربی جمهوری اسلامی باقی نگذاشته است.

در روزهای گذشته برخی از مسئولین شمال کشور عراق نسبت به سخنان محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، واکنش نشان داده بودند.

استان‌ها...
ما را در سایت استان‌ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استان‌ها ostanha بازدید : 195 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 14:53

اولین کارگاه آموزشی فیلمنامه نویسی در باب دوم جشنواره فیلم کوتاه رضوی با حضور نویسنده فیلمنامه فیلم « دختر» در یزد برگزار شد.

به گزارش تابناک یزد،مهران کاشانی، نویسنده فیلمنامه فیلم  « دختر» در این کارگاه آموزشی گفت: فیلم نامه نویسی یکی از هنرهایی است که بایستی از ذهن یک فیلم نامه نویس برخیزد.
وی افزود: این فیلم نامه ها بایستی بر اساس وقایع باورنکردنی و شکاف از واقعیت های روزمره در زندگی باشد که به ذهن نویسنده خطور کرده است و به نوعی واقعی نیست.
نویسنده فیلمنامه فیلم  « دختر» تصریح کرد: فیلم نامه ها بایستی بر اساس کنجکاوی ها باشد اما به نوعی بیننده های کنجکاو را غافل گیر کند و به نوعی نتیجه ای متفاوت از ذهن خواننده باشد با ذهن او را درگیر اثر کنید.
کاشانی ادامه داد: هر فیلم نامه نویسی می تواند با فراگیری آموزش ها و و دستیابی به مهارت ها در راستای ارائه شیوه ای مخصوص خود گام بردارند.یادآوری می شود،یازدهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه و مستند رضوی به میزبانی یزد برگزار می شود که در هشت باب با عنوان طریق الرضا به کار خود ادامه می دهد.

استان‌ها...
ما را در سایت استان‌ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استان‌ها ostanha بازدید : 190 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 13:01

پوپک قاسمی - دبیر استانی روزنامه همشهری

سفره خالی اهالی استان از حضور گردشگرانبرآوردهای شورای جهانی سفر و گردشگری نشان می‌دهد که افزایش سهم گردشگری در اقتصاد جهانی و اشتغال‌زایی بسیار تاثیر گذار است و در وضعیت کنونی گردشگری به نقطه درآمدزایی مناسبی در کشورها تبدیل شده است طوری که رقابت ها برای معرفی جاذبه های توریستی به نیت کسب درآمد به یکی از اولویت های کشورها تبدیل شده است.

استان اردبیل در سطح کشور به یک منطقه گردشگری معروف است و جاذبه های چهار فصل این استان گردشگران بسیاری را هر سال به سوی خود جذب می کند.

جاذبه های دامنه سبلان، چشمه های آبگرمی که در اغلب شهرستان های این استان وجود دارد، آب و هوای مناسب، جنگل فندقلو، گردنه حیران و جاده خلخال به اسالم، شیروان دره سی و پل معلق مشگین شهر، مناظرساحل رود ارس، گردشگری روستایی و عشایری و بناهای تاریخی در این سرزمین کهن که نشان از قدمت باستانی دارد همه و همه از اردبیل یک منطقه ایده آل برای گردشگر ساخته است.

آنچه با وجود جاذبه های گردشگری بی نظیر در استان قابل توجه است تاثیرکمرنگ حضور گردشگر در درآمدزایی و اقتصاد استان اردبیل است و به جز سرعین- آن هم نه در حد مطلوب- در بقیه شهرستان های استان بهره برداری اقتصادی مناسب از گردشگری نمی شود.

این استان در حالی که یک و ۹ صدم درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده است که این مساحت یکی از پر تراکم ترین مناطق گردشگری کشور محسوب می شود و حتی با وجود معرفی و تبلیغ کم، باز هم گردشگران زیادی را به خود جذب می کند اما به دلیل نبود برنامه ریزی ها و فراهم نشدن زیرساخت ها درآمد کافی نصیب استان نمی کنند.

به گفته مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل درآمد سرانه استان اردبیل با جمعیت حدود یک میلیون و ۲۴۸ هزار نفر، در سالهای اخیر کمتر از متوسط کشوری بوده است.

در حال حاضر گردشگران استان اردبیل، از طبیعت و مواهب خدادادی این استان استفاده می کنند که در نهایت حتی محیط زیست استان محتمل هزینه هم می شود و به دلیل نبود و امکانات زیر ساختی برای سرمایه گذاری درآمدی اهالی استان از حضور این گردشگران کسب نمی کنند.

برنامه ریزی برای تامین زیرساخت های لازم در مناطق گردشگری استان باعث ترغیب سرمایه گذاران برای ایجاد پروژه های گردشگری می شود که باید در اولویت کارهای دستگاه های اجرایی قرار گیرد.

در کنار تامین زیرساخت بای جذب سرمایه گذار، آموزش نیروی انسانی برای جذب گردشگر و بهره برداری از موقعیت های گردشگری می تواند گام موثری در کسب درآمد باشد.

همچنین صنایع دستی استان به عنوان گنجینه هنر و تاریخ این منطقه می تواند با حضور گردشگران درآمدی نصیب هنرمندان صنایع دستی کند که اغلب در مناطق گردشگری استان کمتر نشانی از غرفه های عرضه صنایع دستی مشاهده می کنیم که ایجاد غرفه ها و بازارچه های صنایع دستی و سوغاتی های استان اردبیل در مناطق گردشگری می تواند به درآمدزایی اهالی استان از گردشگری بیانجامد.

البته در روزهای اخیر خبر «تدوین بسته های حمایت از گردشگری و صنایع دستی در استان اردبیل» خبر امیدوار کننده ای بود که امیدواریم مانند دیگر طرح های کاغذی و شفاهی نباشد و در عمل تاثیر حمایتی خود را بر وضعیت اقتصادی گردشگری و صنایع دستی استان داشته باشد.

استان‌ها...
ما را در سایت استان‌ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استان‌ها ostanha بازدید : 173 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 13:01